De JARO-BT9.12 weegt 1,2 Kg en de JARO-BT12.12 1,5 Kg

Onze accu’s zijn geschikt om met een gewone loodaccu lader op te laden. Echter niet iedere lader
kan goed omgaan met het feit dat de spanning van half lege lithium accu nog relatief hoog is.
Sommige laders starten dan ook pas met laden als de accu bijna helemaal leeg is. Dit kan hinderlijk
zijn. Het beste is toch wel om een lithiumlader te nemen. Met onze Lithium 6A lader is de JARO-
BT9.12 in ander half uur vol te laden.

Ja, dat kan. De spanning van een JAROCELL is ongeveer gelijk aan die van een net opgeladen
loodaccu en blijft van vol tot bijna leeg op deze waarde.

Niet zomaar. Daar is een speciale accu naar acculader voor nodig of een omvormer die 220V
maakt vanuit de loodaccu. Daar kan dan weer de lader op worden aangesloten die normaal ook de
JARO-BT9.12 accu laadt.

2000 tot 5000 keer, afhankelijk van of de accu steeds van helemaal leeg naar vol geladen wordt.

Nee, hij kan geladen worden in iedere staat van ontlading. De levensduur wordt niet beïnvloed
door wanneer je hem oplaad. Altijd aan de lader laten hangen zoals bij een loodaccu wenselijk is, is
bij een JAROCELLS accu niet nodig.

Door gebruik te maken van de JAROCELLS app. Te downloaden voor een Android of iOS device.

Hoe vol de accu is, de stroom die verbruikt wordt en de stroom die er bij het laden ingaat. De
temperatuur van de accu. Hoevaak de accu van helemaal van vol naar leeg gegaan is. De status van
de accu. De capaciteit van de accu t.o.v. toen hij nieuw was.

13,2V net opgeladen, daarna snel zakkend naar het werkvoltage van 12,8V. Als de accu voor 80%
leeg is gat de spanning langzaam zakken en bij 12V zit er nog 5 tot 10% in.

Het voltage ligt gemiddeld iets hoger dan bij een loodaccu. Dit omdat een loodaccu sneller in
voltage zakt als je hem leegmaakt. Een accu van JAROCELLS blijft langer op spanning. Als je een
motor op vol vermogen draait zal bij een loodaccu de spanning snel zakken richting de 12V en een
JAROCELLS accu keurig zijn 12,7V vasthouden. De motor zal daardoor langer zijn maximale vermogen
kunnen ontwikkelen.
Is dit niet gewenst dan kan een stuk draad tussen worden geschakeld die bij hoog stroomverbruik de
spanning laat zakken. Hoeveel de spanning zakt kan door ons op verzoek worden geregeld.

PS Veel voerboten zijn gebouwd om zware loodaccu's te dragen. Als er overgeschakeld wordt naar
een lichte lithium accu kan het zijn dat de boot te hoog komt te liggen in het water waardoor de
schroef dichterbij de wateroppervlakte komt te liggen. Een oplossing hiervoor is de boot iets te
verzwaren. 800 gram moet voldoende zijn.

Website by Webroots